"To go"-mellanmål innan träning

Nu när skolan dragit igång är det nog inte bara jag som behöver ha med mig något litet att smaska på innan träningen. Här är några snabba tips!: 
 
  1. Nötter! Ha en liten burk med och blanda tex. mandlar, pistagenötter och cashewnötter och det blir både nyttigt och gott :) Man behöver inte heller ha en stor påse eller liknande, då nötter är kaloririka och mättande.
  2. Banan, såklart. Jag kan till och med ha med två, eftersom jag absolut inte vill vara hungrig när jag tränar. Mår helt enkelt inte bra av det, och en banan innehåller bara ungefär 100 kcal. 
  3. "Raw bite"-bar. Sååå himla goda och bra för kroppen, dock lite dyra.
  4. EGEN raw bite-inspirerad bar, recept kommer här snarast!! Provade det under tiden som jag sommarjobbade och herremingud vad det var gott. 
  5. En gammal hederlig macka, kolhydrater är bra innan träning och absolut inget fel på. Innan jag blev glutenallergiker älskade jag att ta med några tunnbröd med god fyllning, och ska nog börja plcoka med några av mina havrebullar.
  6. Keso med frysta bär - förbered det precis innan ni åker till skolan så funkar de frysta bären ett tag som kylklumpar och försök hålla det på en kall plats under dagen :) 
 
Mer än så vet jag inte riktigt vad jag själv skulle ta med. Är det någon som har några andra bra tips? Dela med er i en kommentar!