Svar på kommentar - vardagsmat

Skulle inte du kunna skriva ett inlägg om vilken "vardagsmat" man bör undvika och vad man kan ersätta den med om man försöker bli nyttig? Som att man t.ex. ska byta ut mjölkchoklad mot mörk choklad

Jaa absolut! Jag har precis kommit in i mina nyttiga rutiner och jag ääälskar det. Känslan är grym, det är verkligen så skönt att slänga skiten och börja ge näring till sin kropp. Den kommer bli tacksam. Här är några exempel på saker jag brukar byta ut!: (ditt exempel var toppen så börjar med det)
 
Mjölkchoklad - mörk choklad 
Morgonmacka med ost och smör - Havregrynsgröt med bär och honung
Eftermiddagsoboyen - Grönt te/ingefärste med honung
Chips - Banan med jordnötssmör (tro mig det är samma craving!!)
Chips - Popcorn
Godis - Torkade äppelbitar
Godis - Tuggummi
Fredagssnacks - Morotsdipp 
Fredagssnacks - Fruktsallad
Läsk - Citronvatten
Redbull - Celcius (men inte för mycket/för ofta)
Pizzamacka (vet ej om folk äter det haha?) - Knäckebröd med avocado
Vit pasta - Potatis/ris/fullkornspasta
Vit pasta - QUINOA! (favorit just nu)
Matgrädde - Havregrädde (och andra havreprodukter)
Socker - honung (i måttliga mängder)
Chokladboll vid eftermiddagströttheten - RAW-bar (gör hemma!!)
Sugarcraving - Extra god smoothie (kokosfett, honung, Oatley-glass kan göra den söt och god)
Marmeladmackor - Chiapudding med vaniljsmak 
Extrabit av maten bara för att tugga - Extrabit av salladen!
Choklad - Jordnötssmör
Saltade jordnötter - Naturella cashewnötter och russin
All stekolja/margarin - Kokosfett
 
Några favoritrecept från mig: Chiapudding HÄR, hallonglass HÄR, grön smoothie HÄR, havrebullar HÄR
 
 
Listan är såå lång. Just nu kommer jag inte på några fler grejer - är det något ni kommer på så kommentera gärna, det går säkert att komma på en massa om vi hjälps åt! :) Och GLÖM INTE för allt i världen att unna er inte bara då och då utan ofta. Det är inget fel med att köpa en godispåse även om det är torsdag bara för att man verkligen vill ha.